Vuoropuhelua suomalaisten kanssa 2020
Poikkeuksellisena koronavuonna Ylen merkitys yhteisten kokemusten tuojana vahvistui entisestään.
Perinteisen Pointti-festivaalin ja Kutsu Yle kahville -tapahtumien siirryttyä koronapandemian vuoksi tulevaisuuteen kehitimme uudenlaisia tapoja vuorovaikuttaa suomalaisten kanssa.
Kehitimme digitaalisia vuorovaikutusmahdollisuuksia
Kehitimme digitaalisia keinoja hyödyntäen uusia ohjelmaformaatteja, jotka mahdollistivat yhteisöllisiä ja vuorovaikutuksellisia tapahtumia.
Lanseerasimme uuden Yle Olohuone -konseptin, joka tarjosi tv:ssä musiikkia, viihdettä ja kulttuuria virtuaalisesti yli 70 kotimaisen artistin voimin. Yleisö paitsi näkyi, mutta myös kuului lähetyksessä mm. someseinän, chatin, Hybridi-tv:n ja etäyhteyksien kautta.
Myös Linnan juhlat -kokonaisuus sekä joulun ja uudenvuoden sisällöt osallistivat suomalaisia.
Käynnistimme keskustelukulttuuria vahvistavan hankkeen
Lanseerasimme viisivuotisen Hyvin sanottu – Bra Sagt -hankkeen, jossa mukana on kymmeniä kumppaneita kansalaisjärjestöistä valtiojohtoon. Hankkeen tavoitteena on vahvistaa suomalaisen keskustelukulttuurin parhaita puolia ja luoda turvallisia keskusteluympäristöjä.
Kolme miljoonaa viestiä, kiitos!
Vuonna 2020 saimme
yhteensä noin 3 miljoonaa viestiä
noin 57 000 viestiä viikossa
noin 150 000 tilastoitua yhteydenottoa puhelimitse, sähköpostitse tai verkon kautta
2,6 miljoonaa kaikista viesteistä tuli sosiaalisen median kautta, eikä niitä pystytä tilastoimaan. Ne liittyivät pääosin sisältöihin ja vuoropuheluun sosiaalisen median alustoilla.
Yhteydenotot liittyivät etenkin koronapandemiasta johtuviin ohjelmamuutoksiin ja Yle Areenan teknisiin häiriöihin.
Teknisen neuvonnan palautteen määrä kasvoi yli 80 prosenttia edellisvuodesta. Yhteensä kirjattiin 13 684 palautetta. Niistä 74 prosenttia liittyi Yle Areenaan tai muihin verkkopalveluihin ja 26 prosenttia perinteiseen radio- ja TV-vastaanottoon.
Meille voit antaa palautetta sähköpostilla, puhelimitse ja verkossa. Palaute auttaa meitä kehittämään sisältöjä ja palveluitamme. Otimme käyttöön verkkosivuillamme myös uuden automatisoidun Chatbot-palvelun, joka vastaa yleisimpiin kysymyksiin.
Ota meihin yhteyttä
Verkossa lomakkeella
asiakaspalvelu.yle.fi
Sähköpostitse
Sähköpostiosoitteemme ovat muotoa etunimi.sukunimi@yle.fi
Puhelimitse
Ylen vaihde:
09 14801
(rekisteriseloste)
Kysy Ylestä!
Jatkoimme vuoden mittaan Radio Suomessa Kysy Ylestä -lähetyksiä, joihin suomalaiset voivat lähettää kysymyksiä Ylen toiminnasta.